Yediğiniz pizza, karakterinizi ortaya koyuyor

Chicago’daki Koku – Tat Tedavi ve Araştırma Vakfı’nın yöneticisi Dr. Alan Hirsch, yiyecek tercihlerinin kişilik tipi hakkında çok şey ortaya koyduğunu, özellikle pizza seçiminin karakteri ele verdiğini iddia ediyor.

Dolayısıyla, sosyal bir ortamda, örneğin bir buluşmada, karşımızdaki kişiyi pizza malzemelerine göre değerlendirmemiz mümkün olabilir. Dr. Hirsch’e göre insanlar çoğu zaman pizza siparişinde defalarca aynı pizzayı seçiyor. Bu da pizzanın besin değerine göre değil, kişinin karakterine göre belirleniyor.

Dr. Hirsch’in deneyleri, pizza yeme alışkanlıklarını ve tercih ettikleri malzemeleri not ederek kişilik testlerini tamamlayan 1.000 Amerikalı yetişkin üzerinde yapıldı. Pizzada geleneksel tek et türünü (örneğin pepperoni veya jambon) tercih edenlerin genellikle sinirli, tartışmacı, başkalarına karşı kin besleyen ve işleri erteleme eğiliminde oldukları görüldü.

Bu arada, birçok farklı et seçeneğini tercih edenlerin dikkatin merkezinde olmayı seven, dramatik, baştan çıkarıcı dışa dönük kişiler olarak tespit edildi.

Öte yandan, pizzada sebzeyi tercih edenler empatik, rahat, anlayışlı ve uyumlu kişilerken, bu da onları ‘evrensel romantikler’ ve ideal ebeveynler yapabiliyor. Jalapeño biberi gibi acı seçeneklere düşkün olan müşteriler, bu tür yiyeceklerle birlikte gelen adrenalin patlamasını seven ‘risk alıcılar‘ olma eğiliminde…

Tavuk ve deniz ürünleri gibi bol miktarda besleyici protein tüketen kişiler genellikle daha sosyal veya dışa dönük. Ancak ananas ve soğan gibi geleneksel olmayan içerikler sipariş edenler genellikle saldırgan ve başarı odaklı oluyorlar ve düşük zekaya da tahammül edemiyorlar.

Zeytine dikkat

Ve ister yeşil ister siyah olsun zeytini tercih edenler, başkalarının ya hayran kaldığı ya da kesinlikle tahammül edemediği bir ‘Marmite kişiliğine‘ sahip olabiliyorlar.

Peki “Marmite Kişilik” nedir diye soracak olursanız… Bu kavramın ismi, İngiltere’de çok keskin bir tadı olan ve insanların ya sevdiği, ya nefret ettiği Marmite adlı sürülebilir gıda ürünü. Bu ürünün reklam sloganı da, “Love it or hate it” (“Ya seversin ya nefret edersin”) şeklinde.

Dolayısıyla “Marmite kişilik” denilen biri, insanlarda genelde uç noktalarda tepkiler uyandırıyor. Kimileri onu çok çekici, ilginç veya eğlenceli bulurken, kimileri ise tahammül edemez. Fikirleri ve davranışları kutuplaştırıcıyken, karakteri güçlü, net ve ayırt edicidir. Sosyal ortamda dikkat çeker, ancak herkese hitap etmez.

Related Posts

Windows 11’e özel Microsoft 365 yardımcı uygulamaları geliyor

Microsoft, Windows 11’e özel Microsoft 365 yardımcı uygulamalarını tanıttı. Kişiler, Dosya Arama ve Takvim ile üretkenliği artıracak bu mini araçlar Ağustos 2025’te geliyor.

3 yıl önce ortaya çıkan şirket Chrome’u almak için servet önerdi

Teknoloji dünyasında dengeleri değiştirebilecek sürpriz bir gelişme yaşandı. Yapay zekâ odaklı arama motoru girişimi Perplexity, Google’ın yıllardır piyasanın lideri konumundaki web tarayıcısı Chrome için 34,5 milyar dolarlık dev bir satın alma teklifi sundu.

iPhone’a zam bahanesiyle güncelleme geliyor: Geçiş zorunlu olacak

Apple, iPhone 17 serisiyle birlikte teknoloji dünyasında yeni bir tartışmanın fitilini ateşlemeye hazırlanıyor.
Son günlerde art arda gelen sızıntılar ve analizler, fiyatların önceki nesle kıyasla ciddi şekilde yükseleceğini gösteriyor. Ancak işin asıl çarpıcı yanı, bu zamla birlikte Apple’ın kullanıcıları daha yüksek depolama alanına sahip, dolayısıyla daha pahalı modellere yönlendirecek olması.

Cep telefonu kullanıcılarına kritik uyarı: Verileriniz tehlikede, hemen bu ayarları kapatın

Akıllı telefonlar, hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Ancak, çoğu kullanıcı, telefonlarındaki bazı gizli ayarların, kişisel bilgilerini riske atabileceğini bilmiyor. Özellikle son dönemlerde artan siber saldırılar ve veri sızıntıları, bu ayarların ne kadar kritik olduğunu bir kez daha gözler önüne seriyor. İşte, sadece 1 dakikada yapabileceğiniz hayati değişiklikler…

Çin’den ABD’ye nükleer hack… Korsanlar ele geçirdi

Çinli hackerlar Microsoft açıklarından yararlanarak ABD Nükleer Ajansı’nın sistemlerine sızdı.

Japonlar üretime başladı: 2 nanometre, teknolojide dengeleri değiştirecek

Japonya, yarı iletken teknolojisinde çığır açacak bir sürece adım attı. Ülkenin önde gelen çip üreticilerinden Rapidus, 2 nanometre üretim sürecine yönelik test üretimini resmen başlattı.